كامپيوتر، رويايي دوست داشتني من
 
 
منوی اصلی
صفحه نخـــــست
چــــاپ صفــــحه
خـــانه كردن وب
ذخـــــیره صفحه
پـست الکترونیک
بایگـــانی مطالب
در باره ی ما
 

با سلام. اميدوارم از بازديد وبلاگ لذت ببريد. لطفا با بيان نظرات ارزشمند خود ما را در بالا بردن كيفيت وبلاگ ياري فرماييد. من تنها یک چیز می‌دانم و آن اینکه هیچ نمی‌دانم. (سقراط)
موضاعات
Open Source Linux Google AMD Reading بارسلونا Poem بدون شرح Software News آزمایشگاه معماری آزمایشگاه پایگاه داده ها
پیوند وبلاگ
☺☻☹بی حجاب ترین تصاویر ورزش بانوان ایران☺☻☹
ســـوکـــت رایـــانـــه
مشاوره و فروش جزوات پارسه
نت های ایرانی
Computer & Linux & My Dear
فروشگاه اینترنتی بستان
دامنه رایگان
از همه جا
NIMBUZZ & KINGBUZZ
وبلاگي ديگر از مهندس يادگاري
وبلاگ مهندس يادگاري عزيز
زمزمه‌هايي براي دلتنگي (سعيد)
My Dear
كانون رباتيك جوان ايروني
سايت تك ترانه
سايت 98Music
آموزش آهنگسازي
داريوش اقبال
وبلاگ دكتر رحيمي استاد دانشگاه
وبلاگي از مهندس ميرعدلي
گل آقا (ياسين)
اخبار روز
مقالات آموزشي و دانلود نرم افزار هاي کمياب
جديد ترين فيلم‌ها
مرجع اخبار و عكس
بهترين سايت دانلود جهان
لذت خريد اينترنتي
تالار گفتمان Linux كاران اصفهان
وبلاگ توپ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كامپيوتر رويايي دوست داشتني من و آدرس rbm-computer.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو ماهیانه
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
آذر 1392
ارديبهشت 1392
شهريور 1390
تير 1390
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
نویسندگان
نویسندگان
پیوند وبلاگ
سايت فيلم و نرم‌افزار (حميد علي‌پور)
سايت مسعود ابراهيمي (خودم)
وبلاگ دوست داشتني‌ها
وبلاگي ديگر از مهندس يادگاري
وبلاگ مهندس يادگاري عزيز
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

:: تمام پیوندها ::
 
طراح قالب و کد های جاوا...

كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

طراح قالب و کد های جاوا...

Www.LoxBlog.Com

کد های وجاوا :

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 1290
بازدید کل : 174344
تعداد مطالب : 270
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 2

Alternative content



10 Uses Of The Find Command In Linux
 
The find command is a pretty useful and powerful command on Linux. Learning to use it in different ways can allow you to get a much better hold on the command line. Here are a few common uses of the command.


 


آزمایشگاه سیستم عامل- دستورات خط فرمان
برای دریافت دستورات خط فرمان (Linux - Ubuntu) بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید...

 

 


آخرین نسخه آزمایشی مرورگر «فایرفاکس۴» منتشر شد

به نقل از پایگاه اینترنتی تک‌اسپات، بنیاد موزیلا آخرین شماره آزمایشی نسخه ۱۲ مرورگر فایرفاکس خود را ارائه کرد.

در نسخه جدید یک سری دیگر از باگ‌ها برطرف شده و در ضمن در تماشای ویدیوها از طریق وب نیز بهبودهایی صورت گرفته است.
نسخه جدید آزمایشی تنها ۳ هفته بعد از انتشار نسخه ۱۱ ارائه شده است و با توجه به شماره این نسخه یعنی ۱۲ انتظار می‌رود نسخه بعدی نسخه کاندیدای انتشار نهایی و پایدار شماره ۴ این مرورگر باشد.
بنابر گزارش شبکه ایران کاربرانی که نسخه قبلی این مرورگر را بر روی رایانه های خود (سیستم عامل ویندوز و مکینتاش) به صورت نصب شده دارند به صورت اتوماتیک به‌روز رسانی می‌شوند و سایر کاربران هم می‌توانند به صورت مستقیم از لینک‌های زیر این مرورگر را دریافت دارند و یا منتظر نسخه نهایی فایرفاکس ۴ بمانند.

از ابتدای عرضه شماره آزمایشی اول فایرفاکس ۴ تاکنون در حدود ۷ هزار باگ در این مرورگر برطرف شده و نسخه کاندیدای انتشار RC  نسخه بعدی خواهد بود و البته تاریخ عرضه نسخه نهایی نیز هنوز مشخص نشده است.
گفتنی است با عرضه مرورگر فایرفاکس بود که بازار مرورگرهای اینترنتی دیگر از دستان مایکروسافت و اینترنت اکسپلورر خارج شد.
ارسال کننده : غزاله پویان
 
 


Scientific Linux 5.45


نسخه نهایی Scientific Linux 5.5 که یر اساس کدهای منبع RHEL 5.5 ساخته شده است، منتشر شد. این نسخه که برای معماری i386 و x86_64 منتشر شده به همراه به‌روز رسانی‌هایی مانند OpenOffice.org 3.1.1 منتشر شده است. این نسخه به همراه تمامی به‌روز رسانی‌های منتشر شده تا تاریخ ۱۸ می ۲۰۱۰ ارائه شده است. 

More info click Here.


لينوكس، مهمان يك درصد از كاربران اينترنتي!

شركت Net Applications كه يك شركت تحقيقاتي كامپيوتر است پس از انجام برخي تحقيقات اعلام كرد در ماه آوريل فقط يك درصد از كاربران اينترنتي از سيستم عامل لينوكس استفاده كرده‌اند. با توجه به اين كه تعداد استفاده كنندگان از سيستم عامل اپن سورس (Open Source) لينوكس از رشد دوسومي برخوردار بوده و از 69/0 به 02/1 درصد افزايش داشته اما همچنان ميزان استفاده از آن پايين است. در اين تحقيق مشخص شد كه تعداد كاربراني كه از سيستم عامل ويندوز و مكينتاش استفاده كرده‌اند به ترتيب 90/87 و 73/9 درصد بوده است.





تاريخچه لينوكس

در سال 1991 در حالی که جنگ سرد رو به پایان مي‌رفت و صلح در افقها هویدا مي‌شد، در دنيای کامپيوتر، آینده بسيار روشنی دیده مي‌شد. با وجود قدرت سخت افزارهای جدید، محدودیت‌های کامپيوترها رو به پایان مي‌رفت. ولی هنوز چيزی کم بود، و این چيزی نبود جز فقدانی عميق در حيطه سيستم‌های عامل داس، امپراطوری کامپيوترهای شخصی را در دست داشت. سيستم عامل بی‌استخوانی که با قيمت 50000 دلار از یک هکر سياتلی توسط بيل گيتز ( Gates Bil) خریداری شده بود و با یک استراتژی تجاری هوشمند، به تمام گوشه‌های انتخاب دیگری نداشتند. کامپيوترهای اپل مکينتاش PC جهان رخنه کرده بود. کاربران بهتر بودند. ولی قيمت‌های نجومی، آنها را از دسترس اکثرافراد خارج می‌ساخت.

خيمه‌گاه دیگر دنيای کامپيوترها، دنيای یونيکس بود. ولی یونيکس به خودی خود بسيار گران‌قيمت بود. آن‌قدر گران‌قيمت که کاربران کامپيوترهای شخصی جرات نزدیک شدن به آن را نداشتند. کد منبع یونيکس که توسط آزمایشگاه‌های بل بين دانشگاه‌ها توزیع شده بود، محتاطانه محافظت مي‌شد تا برای عموم فاش نشود. برای حل شدن این مسئله، هيچيک از توليد کنندگان نرم افزار راه حلی ارائه ندادند.

بنظر ميرسيد این راه حل به صورت سيستم عامل MINIX ارائه شد. این سيستم عامل، که از ابتدا توسط اندرو اس تاننباوم ( Andrew S. Tanenbaum) پروفسور هلندی، نوشته شده بود به منظور تدریس عمليات داخلی یک سيستم عامل واقعی بود. این سيستم عامل برای اجرا روی پردازنده‌های 8086 اینتل طراحی شده بود و بزودی بازار را اشباع کرد.

 

بعنوان یک سيستم عامل ، MINIX خيلی خوب نبود. ولی مزیت اصلی آن، در دسترس  بودن کد منبع آن بود. هرکس که کتاب سيستم عامل تاننباوم را تهيه ميکرد، به 12000 خط کد نوشته شده به زبان C و اسمبلی نيز دسترسی پيدا مي‌کرد. برای نخستين بار، یک برنامه نویس یا هکر مشتاق مي‌توانست کد منبع سيستم عامل را مطالعه کند.

چيزی که سازندگان نرم افزارها آن را محدود کرده بودند. یک نویسنده بسيار خوب، یعنی تاننباوم، باعث فعاليت مغزهای متفکر علوم کامپيوتری در زمينه بحث و گفتگو برای ایجاد سيستم عامل شد. دانشجویان کامپيوتر در سرتاسر دنيا با خواندن کتاب و کدهای منبع، سيستمی راکه در کامپيوترشان در حال اجرا بود، درک کردند.

 

و یکی از آنها لينوس توروالدز (Linus Torvalds) نام داشت.کودک جدید در افق در سال 1991، لينوس بندیکت توروالدز (Linus Benedict Torvalds) دانشجوی سال دوم علوم کامپيوتر دانشگاه هلسينکی فنلاند و یک هکر خود آموخته بود. این فنلاندي 21 ساله، عاشق وصله پينه کردن محدودیت‌هایی بود که سيستم را تحت فشار قرار مي‌دادند ولی مهم‌ترین چيزی که وجود نداشت یک سيستم عامل بود که بتواند نيازهای حرفه‌اي‌ها براورده نماید. MINIX خوب بود ولی فقط یک سيستم عامل مخصوص دانش آموزان بود و بيشتر به عنوان یک ابزار آموزشی بود تا ابزاری قدرت‌مند برای بکار‌گيری در امور جدی، در این زمان برنامه نویسان سرتاسر که دنيا توسط پروژه گنو (GNU) توسط ریچارد استالمن (Richard Stallman) آغاز شده بود، تحریک شده بودند. هدف این پروزه ایجاد حرکتی برای فراهم نمودن نرم افزارهای آزاد و در عين حال با کيفيت بود. استالمن خط مشی خود را از آزمایشگاه معروف هوش مصنوعی دانشگاه MIT با ایجاد برنامه ویرایشگر Emacs در اواسط و اواخر دهه 70 آغاز نمود. تا اوایل دهه 80، بيشتر برنامه نویسان نخبه آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی MIT جذب شرکت‌های نرم افزاری تجاری شده بودند و با آنها قرارداد های حفظ اسرار امضا شده بود. ولی استالمن دیدگاه متفاوتی داشت. وی عقيده داشت برخلاف سایر توليدات، نرم افزار باید از محدودیت‌های کپی و ایجاد تغييرات در آن آزاد باشد تا بتوان روز به روز نرم افزارهای بهتر و کارآمد تری توليد نمود. با اعلميه معروف خود در سال 1983 پروژه GNU را آغازکرد. وی حرکتی را آغاز کرد تا با فلسفه خودش به توليد و ارائه نرم‌افزار بپردازد. نام  GNUمخفف GNU is Not Unix است. ولی برای رسيدن به رویای خود برای ایجاد یک سيستم عامل رایگان، وی ابتدا نياز داشت تا ابزارهای لازم برای این کار را ایجاد نماید. بنابراین در سال 1984 وی شروع به نوشتن و ایجاد کامپایلر زبان C گنو موسوم به  GCC نمود. ابزاری مبهوت کننده برای برنامه نویسان مستقل. وی با جادوگری افسانه‌ای خود به تنهایی ابزاری را ایجاد نمود که برتر از تمام ابزارهایی که تمام گروه‌های برنامه نویسان تجاری ایجاد کرده بودند قرار گرفت. GCC یکی از کارآمد ترین و قویترین کامپایلرهایی است که تا کنون ایجاد شده‌اند.

 

تا سال 1991 پروزه GNU تعداد زيادي ابزار ايجاد كرده بود ولي هوز سيستم عامل رایگانی وجود نداشت. حتی MINIX هم لایسنس شده بود. کار بر روی هسته سيستم عامل گنو موسوم به HURD ادامه داشت ولی به نظر نمی‌رسيد که تا چند سال آینده قابل استفاده باشد.

این زمان برای توروالدز بيش از حد طولانی بود...

 



تبليغات مايكروسافت عليه لينوكس

 


در سال 2002 كه جيم آلچين يكي از دو رئيس واحد پلتفرم‌ها و خدمات مايكروسافت بود، از مقبوليت لينوكس به قول خودش: «به وحشت افتاد.» او نامه‌اي را به چند نفر از همكاران نزديكش كه حالا متنش در قالب PDF در اينترنت موجود است.

اما چرا او از لينوكس ترسيده بود؟ چون باخت ويندوز در برابر لينوكس آغاز شده بود. آلچين در ايميل خود نوشته بود:

«نظر من: ما در مسير پيروزي لينوكس قرار نداريم. بايد چند تغيير اساسي ايجاد كنيم و لازم است كه اين كار را به سرعت انجام بدهيم. راهبردها و اهدافي كه در حال حاضر براي خودمان در نظر گرفته‌ايم براي موفقيت كافي نيست.»

اما آلچين چه كرد؟ طبق اسناد كه از دادگاه معروف به Comes Vs Microsoft به دست آمده آلچين شروع به خريد حقايق كرد. او يك بغل حقيقت خريد.

چه حقايقي؟ حقايقي در مورد برتري ويندوز و لينوكس در همه زمينه‌ها. آلچين حقايقي را مبني بر قدرت برتر هسته (كرنل) ويندوز نسبت به لينوكس خريد. حقايقي در مورد اينكه لينوكس همان يونيكس قديمي است. حقايقي در مورد اين كه ويندوز از نظر امنيت بر لينوكس برتري دارد. حقايقي كه پيش زمينه مشكلات IBM و Red Hat با مجوزهاي نرم افزاري لينوكس خود بودند و حتي به شكل ترسناكي پيش گويي كننده‌ي ادعاهاي مايكروسافت در مورد نقض حقوق انحصاريش توسط لينوكس هستند.

«ما بايد دقيقا بفهميم كه اگر يك شكايت حقوقي بر ضد لينوكس مطرح شود، و مشروعيت لينوكس به هر شكلي تهديد شود، شركت‌هايي كه از لينوكس استفاده مي‌كنند با چه خطراتي رو به رو خواهد شد. بدون شك مشتري‌اي كه از لينوكس استفاد مي‌كند در صورت غير مشروع بودن لينوكس در خطر شكايت قرار خواهد گرفت. مي‌خواهم كه اين مورد دقيقا بررسي شود. ما بايد مجوزي كه از طرف IBM در اختيار مشتري قرار مي‌گيرد را بررسي كنيم.»

البته خوب است در اينجا تاكيد كنم كه در ايميل آلچين بارها تاكيد شده است كه فقط بايد به دنبال حقايق باشند و به هيچج وجه به دنبال دروغ‌هاي تبليغاتي نيستند:

«بيل (Bill Veghte) و برايان (Brian Valentine) بايد از شما دو نفر خواهش كنم كه مسئوليت اين كار بر عهده بگيريد. مي‌خواهم بسته‌اي از تمام مواردي كه مي‌توانيم در عرض دو ماه به دست بياوريم در اختيارم قرار بگيرد. من واقعا ترسيده‌ام. لطفا اين مورد را به ياد داشته باشيد. تبليغ و شعار نمي‌خواهم؛ فقط حقايق، هيچ تنفر و خشمي نيست به لينوكس در كار نباشد فقط حقايق.»

اما متاسفانه روند امور به همه ما نشان داد كه ساخت تعداد زيادي حقايق ممكن است به مدفون شدن واقعيت بينجامد.

همان طور كه نشريه رجيستر در سال 2003 نوشت تبليغات بي‌پايان و مسلسل و از مايكروسافت بر ضد لينوكس به ايجاد نوعي شيفتگي نسبت به لينوكس در ميان كاربران مجر شد.

خيلي‌ها پرسيدند اگر مايكروسافت واقعا اين قدر بهتر است، پس چرا بايد اسن همه پول صرف ثابت كردن حقايق بكند؟

نشريه رجيستر در سال 2003 در مورد تلاش مايكروسافت براي خريد حقيقت چنين نوشت:

«تحقيقات مايكروسافت در زمينه حقايق مربوط به لينوكس در حقيقت مواد خام مورد استفاده مارتين تيلور، مدير جديد و ملايم‌تر واحد راهبرد پلتفرم مايكروسافت، در تبليغاتش براي متقاعد كردن مصرف كنندگان به غير مؤثر لينوكس خواد بود. هدف آنها اين است كه نشان دهند از هر ده نفري به سمت لينوكس رفته‌اند، نه نفر آن را غير موثر تشخيص داده‌اند. آنها براي اين مجموعه از تبليغات خودشان بهترين حقايقي كه مي‌توان با پول خريد را در دست دارند.»

آيا مايكروسافت با تبليغات «حقيقت را دريابيد» خودش از حد و مرز صداقت خارج شد؟ بدون شك. با اين همه من از تلاش آلچين براي دوري گزيدن از تبليغات پوشالي و چسبيدن به حقايق تحت تاثير قرار گرفته‌ام. اما مسئله اين است كه پيدا كردن حقايق وقتي فقط يكي از دو طرف حقايق را بيان مي‌كند و آنها را مي‌خرد، مشكل است.

مايكروسافت در نهايت تبليغات نابرابر و نه چندان صادقانه‌ي «حقيقت را دريابيد» را متوقف كرد. وب سايت قديمي «حقيقت را دريابيد» حالا جاي بسيار شادتري است و در آن مصرف كنندگان به مقايسه ويندوز و لينوكس تشويق مي‌شوند ولي ديگر آن تخاصم و سوء نيت قبلي وجود ندارد.

آيا حقايق تغيير كرده‌اند؟ نه. ولي مايكروسافت بالاخره به اين درك رسيد كه مشتريانش نادان نيستند و مي‌توانند حقيقت را از تخيل تشخيص بدهند بله دست است آگاهي ويندوز اهميت بيشتري دارد، گاهي ويندوز ارزان‌تر تمام مي‌شود، گاهي ويندوز براي يك شركت مناسب‌تر است. اما اينها هيچ يك حقيقت غيرقابل تغييري نيستند اين‌ها مواردي هستند كه بسته به موقعيت تغيير مي‌كنند. ممكن است در يك موقعيت و در يك محيط خاص اين چنين جمله‌هايي درست باشند ولي هيچ يك از اين جملاتت لزوما در بردارنده همهه حقيقت نيستند، همه حقيقت وقتي معمول مي‌شود كه ببينيم در شش سال گذشته و از زماني كه آلچين دستور گردآوري و تبليغ حقايق را داد لينوكس حقدر رشد كرده و چطور به طور موثر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 


آخرین مطالب ...
» ویدیو آموزشی نرم افزار Rapid Miner
» دانلود نرم افزار داده کاوی Rapid Miner
» کتاب آموزشی نرم افزار Rapid Miner
» 10 Uses Of The Find Command In Linux
» نرم افزار امنیتی McAfee VirusScan Enterprise 8.7
» نرم افزار HDDLife (تخمین عمر باقی مانده هارد دیسک)
» نرم افزار امنیتی ESET Smart Security Business Edition v4.2.76.0
» خلاصه ای از بانک های اطلاعاتی
» برنامه SQL Server Express Edition 2005
» نمونه سوال امتحانی درس آزمایشگاه معماری کامپیوتر
» آزمایشگاه سیستم عامل- دستورات خط فرمان
» آزمایشگاه معماری- RAM 6116
» نرم افزار Code Vision
» نرم افزار Virtual Box
» DBeaver
» Phase 10
» MARIO REMIX
» TVTrigger
» WordInn Dictionary 2010
» 3D Rally Racing
» Mega Bomberman
» Endless War 3
» Death Worm
» Super Mario 3: Mario Forever
» DVD Slim Free

Home | FeedBack

Copyright © 2008 LoxBlog.Com . All Rights Reserved. Translation Www.NazTarin.Com